Find vej: Forside » Artikler » Smykker til herrer boomer

Smykker til herrer boomer

Lagt på asias.dk den 15-05-2012 af webmaster

Mens store danske smykkefirmaer må melde om lavere salgstal og stagnation på smykkemarkedet, kan mange af de firmaer der har satset på herresmykker melde om markante stigninger i omsætningen.

Da smykkemarkedet i 2010 atter genvandt fodfæstet efter den verdensomspændende finanskrise, var det til helt andre toner end før recessionen. En af de største faktorer i at markedet atter er ved at genvinde fodfæste, er den stigende efterspørgsel på smykker til mænd.

Mænd redder smykkebranchen
I en rapport fra 2011 forklarer det amerikanske forbrugeranalysefirma United Marketing at over to tredjedele af væksten på smykkemarkedet fra 2008 til 2010, direkte kan henføres til det øgede salg af smykke til mænd.

De senere år har vi oplevet en stor stigning i salget af vores herresmykker. Hvor det for blot nogle år siden var næsten uhørt at mænd bar mere end en tynd halskæde og en ring eller to er det helt nye tider vi er i. Herresmykker skal i dag ikke længere være diskrete, men have en udtalt signalværdi, og dette betyder, at det i højere grad er de farverige og til tider store smykker der sælger bedst, fortæller John Decker der er manden bag webbutikken www.marjoe.dk, den eneste danske butik der udelukkende sælger smykker til mænd.

Bestsellers og kommende smykketrends
Før recessionen var mændenes andel af smykkemarkedet så lille, at det var vanskeligt, at foretage en endelig vurdering om mænds smykkepræferencer, men med segmentets voksende markedsandel kan man i dag tydeligt lokalisere de smykkepræferencer nutidens modebevidste mænd har, og marjoe.dk har med sine over 1500 herresmykker fingeren på pulsen, når det gælder den moderne danske mands smykkevalg.

Underholdnings- og modebranchen har været frontløbere i den tiltagende interesse for smykker til mænd, hvor mange stjerner har gået med smykker i årevis. Men der er ingen tvivl om at det i høj grad er den yngre generation der har taget det nye trend til sig. Rigtig mange af vores smykker går til mænd mellem 18-30, forklarer John Dencker og fortsætter: De senere år har vi specielt solgt rigtig mange af vores flotte perlearmbånd fra MOZ design. En anden bestseller hos den modebevidste mand er halskæder i læder der for tiden er mere populære og end nogensinde før.

Næste store ting er uden tvivl tungsten ringe. Tungsten er mandens Guld og tungsten er ca. 4 gange tungere end stål, og meget hårdfør, samt ridsefrit. Som mand føler man rigtigt at man bærer et rigtigt herrering. røber John Decker.

Siden oldtiden, har det i perioder, været normalt, at herrer brugte smykker, som statussymboler. Herresmykker er igen blevet cool og trendy, og man kan som sådan stadig godt sige det er en slags statussymbol, da det fortæller ens omgivelser, hvilken form for mand man er, og de danske mænd har ikke været sene til at tage den nye dille til sig. Man kan med rette sige at smykker til mænd boomer igen!